SICOMEL SAYA

Sunday, 6 January 2013

colourful durian crepe


durian crepe yg berwarna-warni
menarik bukan???
walaupon pic nie dh lame amik..tahun lepas an?? aku pon nk citer gak pengalaman 1st makan durian crepe nie..hahaha :p
tgh2 dok godek2 pic lame kt album jumpe la pic nie
so...pesalahnye aku tempek pic nie memandangkan mmg niat ak amik pic pada mulenye utk ak letak kt blog aku nie walaupon sebenarnya dh basi..hahaha (better late than never :p)

ok...seperti org lain, aku pon tertanye-tanye gak 'mende la durian crepe nie?? sedap?? pe rase die?'
ramai no aku tgk dok post kt blog/ fb sal durian crepe nie..aku lak jenis xleh tgk mende makan...mule la teringin nk makan gak..ngidam cam org mengandung,..hahha
ade la jugak aku tnye kat kgkawan kelas aku sal durian crepe nie..depa pon xtao sebab depa pon xnah cube g...
yela..dok tanjung malim nie susah cikit nk dapat makan makanan yg famous nie..hahaha. ok..xpe!hasrat tok makan durian crepe dipendam buat seketika waktu :)
tapi rezki nie kat mane pon ade an
1 satu  hari tu before p kelas aku ak singgah kafe tok beli kueh + air kotak..buat alas perut..t lapaq lam kelas..hahaha
time kat kafe tu..nampak la 2,3 budak ngn isi borang..tanpe segam silu terus tnye kakak kafe tu
kakak tu cakap..tu sape yg beli durian crepe..sape nak isi borang dulu..t tnghari baru leh amik..
hahhhhh?? durian crepe??
terus tnye classmate @ bff..ko nk x zati?? kte share..ok???
zati : ok..boleh.
time kat class mmg aku xleh fokus la..ok teringat durian crepe nie..hadoii!!
abis kelas..turun bas.terus terjah kafe..beli makanan tengahari n amik durian crepe!
mule2 dapat durian crepe nie cam pelik lak + takot lak nk makan
awat  warna  die colourful nie??selalo tgk warna kuning jew..hahaha
harga die rm10=5 ketul
so bahagi 2..dapatla sorang 2 ketul setengah..hahaah.tu yg pic kat atas tu ade yg separuh yer :p
balik bilik dgn keadaan yg xsabar sebab nk makan durian crepe..
1st time makan..wahhhh!! not bad yaaa
seketul bagi roomate..bg die rase gak..
dapatla makan seketul setengah an...
ok la tu..
pus hati dapat rase makan makanan yg famous time tu
effect makan durian crepe nie...kt kelas petang pon..bile sendawa pon bau durian..hahaah.even durian die xde la byk sgt letak lam duiran crepe tu.
sekian, cerita aku dan colourful durian crepe

++ nk try buat  durian crepe sendiri lak kt umah t..bagi makayah rase ++
In Sya Allah


15 comments:

  1. yup free tp better hurry sebab tempahan hanya di buka 1 week bermula hari nie . . :)

    ReplyDelete
  2. durian x pernah try buat lg, dpt free anak bb sitter bg ada la mkn skali.. nureen dah try wat crepe choc.. sedap jugak :)

    ReplyDelete
  3. belum pernah lagi merasa deghian crepe..hew2..:'(

    ReplyDelete
  4. wah lazat bersari ni... mohon post sikit

    ReplyDelete
  5. saya sampai la ni tak pernah merasa lagi kehebatan durian crepe ni..

    ReplyDelete
  6. Kte pn da try mkn..sdap. Xcukup satu. 10 pun ley abes kan. Hehehe

    ReplyDelete
  7. durian crepe memg sdp tp kalo mkn time perut kosong kpla akak pning n rse mual

    ReplyDelete
  8. FD tak pena makan lagi durian crepe tu :(

    ReplyDelete
  9. wah colorful lak. salu mkn kuning je. nak durian crepe gak la. trus tringin semula

    ReplyDelete
  10. pelik tgk crepe colourful tapi cantik..

    ReplyDelete
  11. waaah cantik. makan ikut warna kegemaran masing-masing. hana nak hijau :)

    ReplyDelete
  12. aku slalu beli yg warna kuning je. blom jumpa yg warna warni lg.

    ReplyDelete
  13. colourful cmni akk pun takut nk mkn..hehe mmg fenomena durian crepe skang nie tp tak rasa teringin pun nk mkn sbb tak suka durian..tp klu ada depan mata bedal jer!

    ReplyDelete