SICOMEL SAYA

Saturday, 26 May 2012

DOA BAGI MENGHADAPI EXAM

memandangkan x lame g aku nk exam...aku nk amalkan doa2 bagi mengahadapi exam..insyaallah dgn ini adalah salah satu cara untuk aku menaikkan semangat untuk belajar....di samping ialah adaalah salah satu usaha untuk  aku memperbaiki result aku..insyaallah...
moga-moga Allah s.w.t mempermudahkan urusan aku dalam menghadapi peperiksaan ini...

Doa sebelum masuk ke dalam kelas atau dewan peperiksaan:

وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدا
“Ya Allah, persiapkanlah kami akan urusan kami dengan petunjuk-Mu.”

-
Doa apabila terlupa ketika menjawab soalan:



سُبْحَانَ مَن لاَّ يَنَامُ وَلاَ يَسْهُو. اللَّهُمَّ ذَكِّرْنِي مَا نَسِيتُ
“Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lupa. Wahai Tuhanku, ingatkanlah daku apa-apa yang kulupa.”



Doa memohon kejayaan cemerlang:

اللَّهُمَّ إني أسْألُكَ الفَوْزَ عِنْدَ القَضَاءِ وَمَنَازِلَ الشُهَدآءِ وَعَيْشَ السُّعَدآءِ وَالنَّصْرُ عَلَى الأعْدآءِ
“Ya Allah, kami memohon daripada-Mu kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada’, dan kehidupan mereka yang bahagia serta kemenangan ke atas musuh.”

No comments:

Post a Comment